Bizden Haberler

Serrakids’te Oryantasyon

Oryantasyon süreci
Veli ->
Veliyi rahatlatmak çok önemli veli kaygılı ise çocuğa duygu geçişi olur. Çocuk da kaygılanır. Eğer veli hızlıca oryantasyon olsun istiyorsa sabırsız davranabilir ve çocukta annem neden gitmek istiyor bura kötü bir yer mi ? Algısı oluşur. Bu sürecin aşama aşama olduğunu zamanla alışacağını sabır gerektiğini açıklamamız gerekir.

Velinin çocuğun duygusunu kabul etmesi çok önemli kabul etmediği durumlarda “şuan korkuyor olabilir ilk kez geldiği bir yer zamanla burayı tanıyacak ve güvenecek denebilir.”
“Bunda ağlanacak ne var” “okula hep gidiyorsun abarttın sende” “şımarma kızım/oğlum” gibi cümlelerden kaçınmak ve böyle durumlarda toparlayıcı olmak gerekir.

Çocuk her ne duygu yaşıyorsa kabul edip yansıtma yapmalıyız. Duygusunu yoksaymak, görmezden gelmek ya da hemen değiştirmeye çalışmak olmaz. “Biliyorum buraya yeni geliyorsun, henüz tanımıyorsun./ Ağlamak istiyorsun şuan burda olmak seni rahatsız etti/ Tanımadığın bir yer hemen girmek istemiyorsun/ Üzgünsün, biraz zamana ihtiyacın var./ Biliyor musun ilk kez gittiğim yerlerde bende bazen tedirgin oluyorum/“ gibi rahatlatıcı şeyler söylenebilir. Tam tersi mutlu, heyecanlı olan bir çocuk varsa da Seni çok heyecanlı gördüm çok mutlu gördüm gibi dugu yansıtmaları yapılabilir.

Her çocuk önce 1 saat öğretmen-anne-çocuk şeklinde okulun her alanında ufak ufak vakit geçirmeli. Her sınıf öğretmeni kendine göre velilerle gün ve saat belirleyebilir. Bu süreç bitikten sonra çocuk önce yarım gün küçük bir grupla karşılaşmalı sonrasında büyük grupla karşılaşmalı. Bunun için bireysel oryantasyon tamamlandıktan sonra öğleden önce öğleden sonra 2 grup oluşturulabilir.

Çocuğu gördüğümüz anda göz seviyesine inmeliyiz bunu eğilerek değil dizlerimize çömelerek yapmalıyız. İsmini söylemiyorsa ısrarcı olunmamalı şuanda ismini söylemek istemiyorsun hadi gel bakalım sınıfımızda neler var diyerek veli ile sınıfa geçilebilir.

Okul öncesi dönemde (mahrem konular hariç öpmek sarılmak vb.) teşvik amaçlı konuşmalarda “resim çizmek ister misin, top oynamak ister misin” yerine çocuğun ilgi duyabileceği bir şey seçip hadi gel bakalımm seninle …. Oynayalım, hadi gel bakalım seninle ….Lara bakalım şeklinde davetkar konuşulmalı.